جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۰
کد خبر: ۱۴۱۳۱۰
|
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
همزمان با روز جهانی پیشگیری از خودکشی برگزار می‌شود:

ششمین همایش فرهنگ و خانواده در فرهنگسرای خانواده

همزمان با روز جهانی پیشگیری از خودکشی ششمین همایش «فرهنگ و خانواده» روز دوشنبه ۱۹ شهریور ماه ساعت ۱۴:۳۰ در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.  

ششمین همایش فرهنگ و خانواده در فرهنگسرای خانوادهبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ این برنامه با حضور اساتید مطرح در حوزه روانشناسی و خانواده از جمله : غلامعلی افروز (استاد ممتاز دانشگاه تهران)، حمید پیروی (نایب رییس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ایران)، نگین زنگنه نیا(روانپزشک، عضو کمیته پیشگیری از خودکشی) و سمیه عابدینی(روانشناس، عضو هیات علمی دانشگاه کودک و نوجوان) برگزار می‌شود و به موضوع «نقش خانواده در پیشگیری از خودکشی نوجوانان و جوانان» اختصاص دارد.


خودکشی یکی از معضلات بهداشت روان و از جمله ۱۰ علت اصلی مرگ در کشورهای مختلف است و یکی از معضلات جدی اجتماعی و روانی است که به دلایل مختلفی از جمله افسردگی، اضطراب، مشکلات اقتصادی و اجتماعی، و احساس تنهایی رخ می‌دهد این پدیده نه تنها بر فرد آسیب دیده تاثیر می‌گذارد، بلکه خانواده و جامعه را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین پیشگیری از خودکشی نیازمند آگاهی، حمایت اجتماعی و درمان مناسب است.

از سوی سازمان بهداشت جهانی و مجمع بین‌المللی پیشگیری از خودکشی، دهم سپتامبر (مصادف با ۱۹ شهریور) به عنوان روز جهانی پیشگیری از خودکشی نام‌گذاری شده است.


ششمین همایش «فرهنگ و خانواده» با مشارکت و همکاری مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا و فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.


علاقه‌مندان برای حضور در برنامه می‌توانند به فرهنگسرای خانواده واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسد‌آبادی (یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق مراجعه کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۸۶۰۱۶۸۲۷، ۸۸۷۱۷۱۹۵ و ۰۹۰۳۲۰۲۹۲۳۶ تماس بگیرند. 

نظر شما